Bersediakah kita....

...30/6/13...

Assalamualaikum...

Cepat betul masa berlalu....esok dah melangkah ke bulan Julai...

Emosi agak terganggu beberapa hari ni....mungkin disebakan dlm keadaan ABC masa menerima berita sedih itu... 

Dalam kehidupan sehari-hari....kita sebolehnya bersedia untuk menghadapi apa jua keadaan.....

Bersedia untuk bekerja esok....bersedia untuk ke sekolah....bersedia untuk melangkah kaki ke alam perkahwinan....bersedia untuk menerima kehadiran cahaya mata....

Tapi pernahkah terdetik soalan ini di hati kita.....Adakah aku sudah bersedia jika Allah menarik balik nyawa yang dipinjam kan kepada aku selama ini?.....Bersediakah aku untuk bertemu Pencipta aku?....

Soalan yang mungkin kita cuba elak....tapi itulah persoalan hakiki yang perlu kita fikirkan jawapannya...

Sebab bila terdetik soalan ini....fikiran jauh menerawang akan dosa-dosa yang dilakukan....Ya Allah...ampunilah dosa-dosa ku....tetapkan hati ini kepadaMu....hindarilah aku dari melakukan perkara yang tidak Engkau redhai...

Semoga kita semua berada didlm keadaan bersedia bila dipanggil oleh-Nya.....In sha Allah....

No comments:

Post a Comment