berhibur.....

...16/3/13...

Salam.....

Dah seminggu tak update blog...sbbnya...internet problem...hari ni Alhamdulillah...macam ok...harap2 tak de masalah lagi....

Hari rabu lepas...tercapai hasrat mendengar secara live Habib Ali Zaenal Abidin...tq Allah sebab gerakkan hati en sudoku tuk bawa saya ke masjid as salam puchong perdana....kebetulan petang tu hujan lebat sangat...dalam hati tak henti2 berdoa agar Allah permudahkan perjalanan mencari ilmu...Alhamdulillah...pukul 7 dah sampai...jam pun tak teruk....Allah Maha Besar....banyak ilmu yang saya dapat...menitik air mata saya...kerana...Allah beri hidayah pada usia muda ini buat saya dan suami...untuk kami terus mecari ilmu ukhrawi...

Hari tu ramai jemaah...baik yang tua mahupun yang muda...Alhamdulillah....ada beberapa gambar saya ambil...tapi pap habib nampak serban dia je....boleh lah...hehehe...





Hari ni pula...saya dan en sudoku ke masjid tuanku mizan putrajaya@masjid besi....ada sambutan malam cinta rasul....Masya-Allah...ramai jemaah...Alhamdulillah...saya bersolat magrib di tingkat 1...tapi ketika ceramah terakhir dari ulama dari mekah...saya berpindah ke atas....agak keciwa sbb sound tak berapa bagus...tak dengar sangat apatah lagi masa pak habib menterjemah teks ceramah ulama tersebut...usai solat isyak berjemaah...saya dan en sudoku beredar sebelum keadaan lalu lintas menjadi teruk....

Seperti biasa kami singgah mengisi perut yang lapo di tempat fav...tom yam kung....memang ada disediakan jamuan makan di masjid...tapi orang terlalu ramai....mugkin bukan rezeki kami tapi rezeki orang lain yang lebih memerlukan....ada gambar sikit....akhir2 ni agak kemalasan untuk mengambil gambar....hehehe...






en sudoku ni kan memang malas tau button sampai atas....nak kena cepuk ni...hehehe....muka masing2 masa ni basah kena gerimis hujan....cepat2 tangkap gambar....laju2 masuk kereta...hehehe...sebab ada orang tengok....pakai jubah tapi dok camwhore...apa cer... :)

In shaa Allah....next saturday...kami akan ke dataran merdeka untuk malam cinta Rasul juga....ada Habib Ali...Habib Syech Asseggaf...dan juga Ustaz Don.....saya sukaaaaaaaa............weeeee.....

No comments:

Post a Comment