berhibur di malam minggu...

...24/3/13...

Salam semua.....

Hari rasa seronok sebab apa yang dihajati tercapai jua akhirnya...dapat tengok secara live Habib Syech Asseggaf mengalunkan qasidah2 femes dia semalam di dataran merdeka bersempena Malam Cinta Rasul...sampai menitik la airmata ni sbb tiba2 terbayang makam Rasulullah...semoga kami suami isteri dapat kesana satu hari nanti....In shaa Allah...amin...

Kami gerak dari rumah dalam pukul 6...elok je lepas tol kajang...hujan lebat...dalam hati tak henti2 doa agar Allah permudahkan perjalanan...agar hujan berenti...sebab dataran merdeka tu kan open air...kalau hujan...kat mana la nak berteduh....

Sampai kl...memang jam la kan....jenuh juga pusing dua tiga kali....tapi Alhamdulillah...hujan dah berenti...Masya Allah...hati sangat teruja dan seronok...tengok ramainya orang...yang lelaki berserban...berkopiah...berjubah...berkurta...yang perempuan...semuanya lawa2 menutup aurat...berniqab...Maha Suci Allah....

Tapi yang tak bestnya...berdekatan dengan dataran...ada macam event...orang menyanyi+menari atas pentas...dan a very loud music...khemah2...kalau kita jln kaki dr masjid jamek tu...mensti kena lalu event tu nak gi ke event Malam Cinta Rasul...mmm...something that my husband & i dont understand...

Finally dapat juga parking...tapi kat celah2 bangunan on the other side of dataran which we have to walk a little bit...tak jauh mana pun...memandagkan akan bersolat magrib di sana...so saya kekalkan wudhu saya sepanjang jln....bgtau en sudoku...jgn pegang2..hehehehe...

Sampai je..tgh azan magrib...Alhamdulillah saya bawa air mineral...reason (1) nak minum la kalau haus kan...yang (2) kalau toilet jauh...en sudoku leh ambil wudhu dgn air tu...dan tekaan saya tepat...tempat solat jauh dgn toilet...so en sudoku berwudhu kat tepi pokok bunga je...before gerak dari kereta...saya ambil lapik kat dashboard belakang...bendera ferrari tu...en sudoku tanya nak buat apa...kut2 la nak jadikan lapik solat...dan tekaan saya tepat sekali lagi...tempat solat perempuan tak ada lapik...dah la rumput basah...masa nak solat tu teragak2 sikit...sbb..tak pasti berjemaah ke...sendiri ke...sbb tak dgr apa2 pun...so tawakal...solat jelah....

Program ni anjuran tv al hijrah...so i thought...ada la disediakan tempat yang selesa utk solat...tapi sangkaan saya meleset...tempat berwudhu...mmg jauh panggang dari api la kan...saya dan suami agak keciwa....lepas solat....jumpa en sudoku kat tgh2...cari tempat nak duduk...actually the organizer already separated the seat...sebelah kanan lelaki dan sebelah kiri perempuan (pandangan menghadap pentas yer)...tapi sbb terlalu luas...nanti nak balik...mengagau cari somiku...hehehe..so lebih baik bersatu dulu kan...sekali lagi lapik ferrari yang saya beli dgn harga 200 hengget(dulu la masa kerja airport)...jadi lapik duduk kami kat kaki jalan tepi padang tu...ada tazkirah dari seorang ustaz...yang sepatutnya ustaz don...tapi ditukar saat akhir....tunggu punya tunggu...akhirnya tetamu kehormat...naib pm...pun sampaila...dlm kul 9 kut...huishhhh...lambat start event....

Memang saya menghayati qasidah tu...saya ada cd...tapi tak de lyric...sekali semalam dapat buku yang ada semua qasidah tu...sangaaaatttttt seronok.....weeeeee.....siap minta lebih...hehehehe...makin lama orang makin ramai...saya rasa mmg capai target...50,000 org...sbb penuh sampai 3/4 padang....Alhamdulillah...tenggelam bunyi muzik kat seberang sana....disebabkan ini siaran langsung...tiba2 kena nyanyi negaraku....bangun berdiri tegak...to show my respect to my own country....then continue the qasidah...lepas pak Habib Ali Zaenal....saya dan somi bergerak balik sebelum keadaan menjadi haru biru sbb semua orang nak balik....

Alhamdulillah...saya sangat bersyukur Allah gerak hati en sudoku utk bawa saya berhibur di dataran merdeka semalam...In shaa Allah...hari rabu ni akan ke Usim...sbb Pak Habib ada disana malam tu nanti...dan hari Khamis ke surau Al-Hijrah bandar seri putra untuk mendengar ceramah Ustaz Don....dengan izin Allah....

So layan lah sikit gambar... :)








Alhamdulillah.....segalanya dipermudahkan....

No comments:

Post a Comment