Cetusan rasa...

...24/2/13...

Salam semua....

Tiada specific topic yang direpekkan disini....tiada jua gambar2 yang nak ditepekkan disini...sedakar coretan telus dari hati....

HIDAYAH....selalu dgr org kata....aku belum dapat hidayah lagi....adakah hidayah perlu ditunggu???...adakah hidayah akan turun bergolek2 dari langit???...adakah aku akan dpt hidayah bila tua nanti????...so sekarang aku wajib enjoy dulu hidup aku.....

Bagi saya...setiap yang kita nakkan takkan dtg bergolek depan mata...kita kena usaha...berdoa...dan serah segalanya pada Allah...saya tak ambil org lain...saya jadikan diri sendiri sgb contoh...

Walaupun saya bersekolah aliran agama dulu....tapi kesannya tak nampak...KENAPA???...sbb saya tak ikhlas...masuk pun sbb nak puaskan hati arwah mak&bapak jer...tapi masa tu sekolah tak wajibkan student pakai tudung yg labuh giler tu...so saya custom made my tudung...depan sampai perut..belakang sampai pinggang...tapi di kiri dan kanan...pendek sikit....pakai pun ke sekolah jer...blk kg...jadik hantu blk...masa tu sangat selfish....pikir perasaan sendiri jer...tak pikir hati mak& bapak...berdosanya saya....

Lepas form 5...masuk u...terus ikut kata hati yang memberontak...tudung masih di kepala...tapi berfesyen jgn cakap lah kan...masa tu masih selfish...sampai masa ke alam pekerjaan...masa ni nak mengaku bdk sekolah agama pun malu...apa yang saya tak pakai...baju pendek...jarang...kain ketat...belah belakang..belah depan...nampak dada...perfume mmg pakai yg ori je...sbb satu bilik boleh bau....selalu dapat pujian dari offimate lelaki...kembang hidung pungkok suma...makin lalai...makin jauh dari DIA....syaitan nir rajim mmg pandai dalam menjalankan tugas dia iaitu....menggoda & menghasut umat Muhammad ke arah kesesatan....tapi dalam pada itu...saya beniat dalam hati...saya akan berubah bila bergelar isteri suatu hari nanti....

Masa itu tiba...langkah pertama yang diambil adalah...bertudung bila bersama dgn yang bukan mahram....tapi masih bertshirt lengan pendek...perubahan yg dilakukan tidak dgn sepenuh hati....tapi Allah tu Maha Pengasih kan....walau dosa dah berkepuk2....DIA tetap bagi peluang untuk bertaubat...diberikan musibah demi musibah....sampai terduduk di satu sudut....dan akhirnya setelah mengadu domba menitis air mata di malam yg hening...Allah detik kan di hati....inilah tanda kasih DIA...supaya saya kembali bersama-Nya....

Hanya menadah...tapi tidak berusaha mencari"nya"...saya kembali terbuai dengan alam dunia...tapi ternyata Allah itu Ar-Rahman dan Ar-Rahim....Maha pengasih dan penyayang...diketuk pintu hati...disuatu hari....merenung kembali akan diri....Ya Allah...terlalu banyak kekurangan....terlalu banyak dosa....sangat malu dengan DIA....meminta....diberi...tapi masih angkuh untuk berterima kasih....lalu saya tanamkan dlm2 kat hati...pasang ketat2 niat....saya perlu berubah.....saya perlu mencari hidayah itu....

Alhamdulillah...bila kita berkehendakkan yang baik2...maka akan diberi yang baik2...mula mencari ilmu...menggunakan medium Facebook sbg salah satu sumber informasi pencarian ilmu....berkenalan dgn insan owsome...Azlina....yang banyak berkongsi kata2 semangat di FB & blog....teringat salah satu ayat dlm pm saya dan dia...."kak..hidup dlm bersyariat...sangat indah"....wahai Azlina....saya sudah merasa sedikit...dan Maha Suci Allah....sangat indah dan hati mulai tenang....In shaa Allah...saya akan perbaiki diri dari masa ke semasa....bagi saya hidayah itu tak kan datang kalau kita tak mencarinya...

"Ya Allah... Kau tetapkan kan lah hati ku dan suamiku kepadamu Ya Allah....jangan pernah biarkan ia berubah....Amin...."




No comments:

Post a Comment