valentine...fb....

...14/2/13...

valentines day....sambut ker???...saya dan en sudoku memang tak pernah ambil peduli dgn tarikh ni...sebab setelah meminta bantuan pakcik google...suatu waktu dulu...then tau lah apa makna hari valentine ni...lgpun jika dipikir secara akal yang logik...mengapa perlu diperuntukkan satu hari utk meluahkan rasa kasih sayang...

idola kita semua...Nabi Muhammad S.A.W....memperlihatkan kasih sayang baginda tak kira masa...tak kira pada siapa...dan kita pula...utk menunjukkan yang kita kasihi baginda pula...adalah dgn menjalani kehidupan melalui sunnah-sunnah baginda...

dulu...saya aktifkan acc FB saya dgn sbb saya ingn mencari rakan2 lama saya...tapi sampai satu ketika...saya rasakan...FB ni kadang kala menjadi medium org meluahkan perasaan...medium untuk menyakiti hati org lain...medium utk mencemuh...medium utk memperli satu sama lain...yang kadang kala saya muak utk membaca status seseorang....tpi saya ttp baca sbb yang menulis adalah sahabat saya...saya tak meninggalkan apa2 komen...sbb ada ketika...apa yg cuba disampaikan melalui status/komen di FB di salah anggap oleh org lain...

saya teringat kata2 seseorang....jika kita adalah seorang yg positif...maka...kita akan menarik segala yg positif kepada kita...dan begitulah sebaliknya...

dan kini....saya aktifkan FB saya adalah dgn niat LillahiTaala untuk mencari info dan ilmu yang berguna...selain di share kan untuk tatapan sahabat2 saya...Alhamdulillah...banyak yang diperolehi...dan terasa diri semakin kerdil kerana masih kurang ilmu di dada...membuatkan saya ingin mencari kumpulan usrah yang boleh saya berdiskusi....yang boleh saya bertadarrus utk perbaiki bacaan serta ilmu tajwid saya...dan Alhamdulillah...perbualan secara tak sengaja usai solat asar bersama salah seorang teman sepejabat....membuka laluan ini...In shaa Allah...dengan izin-Nya...saya akan mengikuti beliau ke usrah tidak lama lagi...semoga Allah permudahkan segalanya...Amin...

bak kata si cantik manis Azlina Hassan dari blog "Kakiku Suka Berjalan".....

.....selangkah kita mendekati DIA....seribu langkah DIA permudahkan laluan urusan kita......
   ...ALLAHUAKBAR...ALLAH MAHA BESAR...

No comments:

Post a Comment