Perjalanan ini....

...17/9/13...

Assalamualaikum...

Masa nak sedekahkan tudung 1/2 moon tu...dalam hati masih ada rasa sayang sbb sejak akhir-akhir ni tertarik sangat dgn kaler hijau zamrud tu...tapi cepat-cepat istigfar...dan kata dalam hati...aku sekarang dah melabuhkan tudung....kenapa nak simpan lagi tudung pendeks tu....so cepat-cepat masuk dlm beg....bagi terus kat orang meja sebelah....hehehe

Semakin hari layan fb...semakin tertarik dengan tudung labuh dak sekolah...rasa macam orang yang pakai tu...cantik sangat...

Kebetulan ada seorang ukhti kenalan baru yang berniqab....mengambil tempahan tudung labuh koshibo dengan harga yang murah...tetiba jari laju menaip keypad telefon....terus tempah sehelai tudung kaler biru nila... 

Hari isnin buat payment....hari jumaat dah dapat apa yang dihajati....Ya Allah...hati berbunga-bunga....hanya DIA yang tahu....rasa tak sabar nak pakai....balik rumah....en sudoku...hanya senyum jer....hehehehe...

Malam tu juga tau pakai gi jumpa our bestfriend...tpi masa tu rasa tak berapa selesa...sbb baru first time pakai setelah hampir16 tahun meniggalkan tudung mcm tu....

1st time pakai...hamboi..bulatnyer muka tu... :)

Sebenarnya sebelum ni...saya ada berjahat sesuatu....andai saya berniqab atau bertudung labuh....saya akan melakukan sesuatu....jadi minggu lepas tanpa menangguhkannya...saya terus melaksanakannya...rasa tak perlu dihebahkan disini kerana ianya amat personal....tapi yang pasti Alhamdulillah....Allah sentiasa ada bila saya perlukan....Allahurabbi....DIA yang terbaik....

Hari cuti saya ambil kesempatan untuk melawat my brother....and i wear my tudung labuh....2nd time pakai...saaaaannnggggaaattttt selesa...Alhamdulillah....and my brother pun senyum jer tengok i...hikhikhik....

Seperti biasa sesi bergambar kena ada....

2nd time pakai...kena la effect cahaya2 sket...hehehehe...

Dengan my niece....my niece lagi satu kata kat kakak dia...bik pah mcm ustazah la....tiba-tiba terdengar my sis in law...amin kan....terdiam seketika....bila tgk gambar ni semula...mmm....

Semoga Allah tetapkan hati saya dengan perubahan ini....semoga saya akan terus istiqamah dalam mencari hala tuju ukhrawi saya....Insya Allah...amin...


2 comments: