Its sunday....


...14/4/13...

Assalamualaikum semua….

Start today…I will use the word Assalamualaikum….sbb byk sgt pendapat…ada yang kata tak leh guna salam…kena guna As salam…dulu kata leh guna salam…oleh itu…I think I should just go back to basic…use back the original word…

Perkongsian yang saya sebut in my previous entry….tak sempat wat research lagi…hari ni cuaca mendung2 gitu….tapi byk house chores yang nak kena siapkan…Alhamdulillah…settle semua….

Sebenarnya tak tahu nak breakfast apa pagi tadi…memandangkan semalam en Sudoku sgt lewat tido…sbb semalam angin sangat kuat…sampai saya terjaga pukul 2.30 pagi…dah macam nak ribut…rasanya en Sudoku tunggu angin reda sikit kut baru dia tido….saya????...letak balik kepala kat bantal…terus lena….hehehe…so pagi tadi lepas subuh saya biarkan dia berehat sementara saya keluar gi kedai….tapi tak lah awal sangat….dalam kul 8.30 gitu…

Dari semalam nak wat banana cinnamon muffin…so tuk breakfast….saya buat nasi goreng seafood…muffin tu…telur dadar…tapi makan dalm pukul 11 lebih…sebab saya baca paper dulu….tunggu en Sudoku mandi….jadinya brunch la hari ni…mmg selalu cam tu kalau hari ahad…

Ni brunch saya….muffin tu ikut recipe cik kak Lawson kita tu…tapi kena kurangkan cinnamon powder…tekak melayu kan…



Rumah kecik jer…tapi rasanya mcm banyak jer kerja kena buat…lantai rumah ni agak berdebu…mop la 100 kali pun…cm tu juga…so seminggu sekali kena mop…hari2…owh mak tak larat….sapu boleh….

Utk dinner tanya en Sudoku nak mkn nasi ker…dia mcm tak berapa nak jawab soklan tu…tandanya dia tak nak mkn nasi lah….terus gi dapur….dlm kepala nak buat fries since chese powder masih ada lagi…scramble egg….salad…tiba2 en Sudoku bagi suggestion…buat homemade patty…I ok jer…tapi dia kena gi kedai la sbb mince meat tak do…elok nak dinner jadi early supper…sbb makan kul 9 lebih….abes tu nak tunggu daging beku tu cair dulu…

Our dish tonite…nampak simple tapi cayalah kenyang beb….cer try….hehehe



Sok bermula hari yg busy sebab sabtu company’s  family day….mmm…semoga Allah permudahkan segala urusan….amin….

No comments:

Post a Comment