seminggu yg telah lalu...


…6/4/13…

Salam to everybody…

Banyak juga nak cerita ni since seminggu tinggal blog… :)

My baking mood kembali lagi…so hari tu..mmm tak ingat la bila…terajin sikit…so buat la bun ni…kalau ikut blog salam dua benua…nama bun ni adalah “Hot cross bun”…sempena easter…kalau tak silap lah…tapi saya ikut style kak zu…buat zigzag…tapi kakzu nyer bun lawa…saya agk rentung…maklumlah oven lama…ehemmm ehemm en Sudoku….bagi signal nih…. :)…memang agk senang buat…saya buat flavor chocolate+chocolate chips…maybe next time buat yg ada spice tu…

So this is my bun…..


Dah kata baking mood is on kan…hari khamis tu…mc sebab pinggang rasa tak selesa sangat…sebenarnya start ahad dah sakit2…tiba hari khamis tu…masa nak bangun tido….Allahuakhbar…sakit sangat…doc bagi ubat…then maybe buat fisio…we see how…yang sebenarnya Allah tu bagi sign….usia dah makin lanjut…badan pun gebu2 comei gitu…jgn la buat kerja yang tak sepatutnya…sbb masa renovation office 2 weeks ago…gigih duk angkat meja bagai dgn nepal2 kilang tu…owh…back to my baking mood…last week kak khudriah, kakak kat off ada order devil food cake…tq kak....since ada balance whipping cream…so saya buat lah kek ni…tak tau nak panggil kek ni apa…base is the same as devil food cake but top it with whipping cream then poured the chocolate ganache….

This the devil food cake


This is the “dun know what to call” cake..hehehe



Alhamdulillah…semua kata sedap…satu bawa gi off..satu lagi bagi en Sudoku soh bawa gi off dia…dengan pesanan penaja…biar kita gebu2 comei sesame…ahhaakkkkksssss….

Setelah berseronok di weekdays…so kita mencari ilmu ukhrawi pula di weekend…masa saya gi dengar kuliah dhuha ustaz Don di masjid Hasanah, Bangi earlier last month…ustaz ada mentioned pasal setiap sabtu minggu pertama dia akan memebincangkan kitab hidayatus salikin di surau An-Nur bangi…so since then saya duk carilah info pasal tu…tapi tak ketemu…semalam duk tgk fb surau An-Nur…ada satu info ni berkenaan kuliah terbuka ustaz Don di Kolej Pendidkan Islam, bangi….maka pergilah kami laki bini…Allah Maha Berkuasa….mmg DIA mendengar kata hati setiap dari kita…rupanya yang saya duk cari2 selama ini…inilah dia majlis ilmunya….Allahuakhbar….saya seronok sangat…cuaca pun seakan2 menghormati majlis ini…redup berangin sampai pukul 10.30….Cuma saya tak ada kitab yang ustaz bincangkan…sempat pinjam dgn kakak sebelah…terima kasih kakak yang saya tak sempat tanya nama…tak per next month kita jumpa…hehehe…rupanya 2 kitab ustaz bincangkan…Alhmdulillah Ya Allah….Alhamdulillah…. :)

I have to get this 2 kitab…In shaa Allah…


Ni gambar majlis tadi....ramai juga orang...


Oh yer…30 minit ustaz Don dah berwajah baru…ada penonton…In shaa Allah…hari isnin ni adalah kami laki bini jadi penonton…hehehehe…gatai tangan pi hantaq details kat tv al hijrah…letak pulak nama en Sudoku + contact no…sekali depa call…en Sudoku duk jelin2 kat saya…apalagi  buat sign peace je lah…hehehehe…sebenarnya invitation tu tuk hari rabu lepas…tpi dibatalkan sebab ada org lain bawa group…doa saya isnin ni jadi…next week 30 minit ustaz Don bincang berkenaan tajwid…seiring pula dgn saya yg nak refresh kembali pelajaran tajwid saya….

Seandainya rajin…sok pagi hajat hati nak breakfast dgn cinnamon roll…officemate bagi cinnamon powder tu…terima kasih Nur Zakiah Zahari…mak buyung yang baik hati…suka sangat bersedekah taw…baru citer tak sempat nak cari serbuk cinnamon tu…cepat2 dia kata kat rumah ada..nanti esok bawa gi off…Allahuakhbar…murah rezeki anda…. :)

Ok…nak gi baring sebelah en Sudoku…teman tgk tv…nanti sentap mcm hari tu…I juga yg susah hati  ….hikhikhik…

Perbanyakkan selawat yer sahabat2 saya….semoga kita semua mendapat syafaat Nabi di akhirat kelak..amin…

No comments:

Post a Comment