Pencarian ilmu...30 minit ustaz Don...

...11/4/13...

Salam semua...didoakan agar semua berada di dalam keadaan sihat walafiat....

Aiseh...cm nak tulis surat lak kan...hehehee..beberapa hari sudah..badan rasa lemah sgt...ntahlah...en sudoku lak demam2 manjer gitu...sesuai sgt lah kan...so blk kerja...kemas apa2 yg patut...tgk apa yg patut...kebaboommm...terus tdo sampai subuh...

Hari ni rasa sedap sikit badan...tu yg leh menghupdatekan blog ini....masa zaman sekolah suka sangat tulis diari....abes setahun...simpan tempat rahsia....buka buku baru....tpi sekarang updatelah blog...lagi best...leh letak gambar2...sekurangnya adalah coretan berkenaan gambar2 tersebut...esok2 jika Allah kurniakn anak...In shaa Allah..amin...bolehlah dia lak berblog walking kat sini... :)

So...hari isnin yang lepas...kami berdua...ke tv Al Hijrah....grak dari rumah dalam pukul 6.45...Alhamdulillah jalan sgt smooth...tak jam langsung....apa yang saya perasan...jika perjalanan itu utk kebaikan...In shaa Allah..Allah akan permudahkan...

Seperti biasa...jika perjalanan menghampiri waktu maghrib...saya lebih selesa mengekalkan wudhu sepanjang jalan...seperti biasa juga...sound en sudoku...heppp jgn pegang2...hehehehe....sebenarnya kami berdua tak tahu dimana letak duduknya tv Al Hijrah ni....tpi yg tau..berdekatan Masjid Negara....so sampai area tu dlm pukul 7.20...en sudoku ajak solat dulu kat masjid negara....sekali pandang belah kiri...nah hambik kau...sebesar2 tv Al Hijrah...lepas solat duk pusing2 jap...tak jumpa jln masuk....hehehe..then call diorang baru tau....bersantai dulu di lobby...siap ada refreshment...Alhamdulillah...

Tgh duduk2 tu Ustaz Don pun masuk....semua org dia tegur...siap tanya sehat ka....then dlm pukul 9...masuk set...kecik jer studio rakaman...so saya duduk barisan paling depan...sama cam en sudoku...masa ni tak lah ambil gambar...sbb beg kena letak belakang...leh bawa buku jer...setiap hari isnin ada ustaz jemputan...dan saya tak sangka bertemu dgn beliau...ustaz Mohd Taha...anakanda kepada ustaz Hassan Azahari....subhanallah...kecik2 duk tgk ayahanda beliau...sekarang tgk anakanda pula...saling tak tumpah wajahnya....doa saya..agar ustaz Taha akan menjadi seperti ayanhanda beliau...mengajar tajwid...atau lebih tepat lagi...MUQADDAM...

Bergenang airmata saya...sbb teringat arwah bapak...paksa saya tgk rancangan tu...tpi...kalau bukan pasal paksaan tu...mugkin sya tak pandai baca Al Quran sampai sekarang...Alhamdulillah...

Lepas sesi dalam studio...kami disuruh keluar sbb akn berlangsung satu life talkshow...so tak dpt bergambar dgn ustazs dlm set...kami pun bergambar kat luar...walaupn mereka berdua sangat hebat ilmunya...tpi sangat merendah diri...sangat menghormati org....sgt lembut tutur bicaranya...Ya Allah betapa bezanya dgn saya ni...doa saya semoga saya juga menjadi sebegitu...penuh dgn sifat2 mahmudah...amin....


Ni gambar lepas solat....



Tv Al Hijrah....seronoknya kalau kerja sini kan...betul2 depan masjid negara...


Haaa...masa ni tgh pikir mana satu jln masuknya....tpi en sudoku la yg pikir lebih...saya??..sebuk syok sendri bergambar...hikhikhikhik...




Set 30 minit ustaz Don.....



Bergambar bersama dua ustaz...Ustaz Don & Ustaz Taha....







Sesi sign autograf...kat buku tajwid saya...masa ni ustaz Taha malu2... :)




Dan akhir sekali mestilah gambar tuan tanah dgn kesayangannya....hehehe...


Lepas sesi beramah mesra....bertanya soalan...dan juga bergurau senda....hehehe...tak boleh lupa...senyuman ustaz Don bila sebut..."sapa tak sayang bini"......isteri dia kan jauh...so kami balik dalam pukul 10.30....g ngeteh dulu...sampai rumah kul 11 lebih...

Semoga pencarian ilmu ini akan berterusan dan tidak akan membuat kami berdua berasa jemu...tetapkan hati kami padamu Ya Allah..jgn pernah biar ia berubah....amin....


No comments:

Post a Comment