Penat...tpi Alhamdulillah...(bhg 1)

...21/4/13...

Assalamualaikum....

Hanya ada satu perkataan..."PENAT".....

Last week adalah hari yang sangat sibuk+memenatkan....selalunya tunggu arahan dari pihak atasan...yer lah...sapa lah saya kan...tapi last week...i have to make decision because my boss is soooooo busy with the "B" thing....and to make it worst....everything depends on the "B" thing....

Allahuakbar....new person tak masuk lagi....yang duk ada mmg seeeeebbbbuuuuukkkkkk gila.....terpaksa la minta tolong sikit dari pretty ladies kat office tu...tapi minta tolong yang minor je lah...sebab ini kan kerja my department...Alhamdulillah...doa saya pertolongan yang diberi adalah ikhlas dari hati....walau ada yang buat muka dengan saya....tapi tak pelah...one day if dia in my shoe....dia akan tahu...sbb saya juga begitu dulu.... :)

Tapi bila semua telah selesai....satu pengajaran yang sangat berharga....saya belajar perkara baru...walau saya ada meluah perasaan dengan geng2 surau....sebab saya seorang shj perempuan dlm department saya....dan saya seorang jer melayu tau....jadi geng surau lah yg selalu dgr luahan saya...thank you daun keladi ekk....banyak pengalaman yang saya dapat...

Its not an easy to handle an event....walau ada yang kata..."alah buat la mcm ni"...."apa susah buat cmni"....sebak dada ni dgr cmtu...hanya Allah sahaja yang tahu...sbb saya rasa last week paling byk saya ngadu(solat hajat) kat DIA agar event berjalan lancar...

Untuk buat satu keputusan sahaja....banyak pihak yang terlibat....banyak approval yang diperlukan...jika buat event among ourselfs...yang company tak involve....senang...tak perlu official...sap sap sui...leh on...bila guna nama company....budgetnya dikira....sapa yg terlibat...nak guna internal or outsider...need to prepare the progress from time to time...setiap perubahan kena inform bos...kadang dia igt...kadang dia lupa...dia pun byk hal....kena ngadap yg lagi tinggi...kadang dia ada...kadang dia tak de....budget pun bukan sng2 approve....suggest tempat lain...tpi bos ada pendapat sendiri...so jadiknya kat tempat lain...deal dgn org luar...yg ni kata cmni...yg bos kata cmni...Allahuakbar...

Dan ini first time saya di bidang manufacturing...yang environment sangat2 berbeza....put up one memo....will be hundreds question....given explanation...but when it comes back to you...it will be 100% different story...need to explain again from A-Z....not yet finish explain....another memo coming in to replace the 1st memo....Allahuakbar.....the best therapy to face this situation is "SOLAT"....

Alhamdulillah...the "B" thing is the rescuer for the event....95% turn up last saturday....and everything went well....that is my opinion...tomorrow i will be on leave....tak larat weeiii...last friday till 1 am still doing the lucky draw thing for the event...and my hse like tongkang pecah....hehehe...normally there will be a ckp2 belakang which sometime will make my chest damn sebaks...but this is my job...love or hate it...still my job...it happened once last year during com dinner...what i did...wat bodo jer....

PEOPLE(including me) ...will be non stop talking...so..just let them talk...to express their feelings & opinion....yes...their words sometime killing me...but i think positively....and...nobodys perfect....!!!..only ALLAH has all the perfection...and Al Quran is the proof...

"...SEGALA KESILAPAN ADALAH DARI KELEMAHAN SAYA SENDIRI DAN SESUNGGUHNYA SEGALA YANG BAIK DATANGNYA DARI ALLAH S.W.T...."

No comments:

Post a Comment