Mimpi itu benar jika...

...13/4/13...


Hopefully all have a very good weekend….

This weekend my cooking mood not really in good position…hehehe..so masak yang simple2 jer…

Saya nak share sikit ilmu yang baru saya dapat dari rancangan ustaz Don….setiap dari kita pasti ada bermimpi…tak kira lah mimpi indah ker…takut ker…kena patuk ular ker…owh ni sgt feymes dikalangan nak2 daras….hihihhi…yerla kan org2 tua kata…mimpi kena patuk ular tu kononnya ada org nak dtg minang….mmmm….abes tu kalu saya yang mimpi…ah caner tu….

Mengikut kata ustaz Don…ada 6 tanda mimpi tu adalah benar…..


  1.          Tidur dalam keadaan berwhudu’
  2.          Tidur tidak dalam keadaan berhadas
  3.           Mimpi tu dekat waktu subuh
  4.          Lepas mimpi terus terbangun
  5.          Ingat mimpi tersebut sampai bila2
  6.          Mimpi yang berulang-ulang

Keenam-enam tanda ini mesti ada…jika salah satu tak ada…maka mimpi tersebut adalah mainan syaitan nir rajim….wa nau’uzubillah…dan ustaz Don mengingatkan…jgn mentafsirkan mimpi sbb sapa kita nak tafsir mimpi…itu semua kerja Allah S.W.T…

Ada satu perkongsian yang akan saya buat entry sbb sedikit research diperlukan…supaya faktanya betul…In shaa Allah di entry akan datang atau entry yang akan akan akan datang….hehehehe…

*semoga mood cooking/baking saya ok esok…amin….*

…hidup ini termasuk orang diseliling kita adalah pinjaman semata dari Allah S.W.T….

1 comment:

  1. Assalamu'alaykum...Alhamdulillah saya pun berkesempatan untuk salin petanda2 mimpi tu dari Ustaz Don. Sebenarnya kalau tak silap la, Ustaz Don cakap petanda yang keenam tu hanya sesetengah ulamak sahaja yang mengatakannya. Yang lima teratas tu petanda yang major. Wallahu'alam...

    ReplyDelete