pencarian ilmu...


…7/4/13…

Salam…

Semalam masa tgh layan fb tiba2 nampak ada kuliah dhuha wanita shj di surau An Nur, seksyen 1 bangi…memang berminat…bila tgk siapa penceramahnya…lagi lah berminat…TG Dato’ Dr Haji Harun Din…apalagi zasss minta izin sang somi…Alhamdulillah…dia ok jer…hehehe…pas tu call kak ida…kakak kt office…dia pun nak joint gak…

So pagi tadi dalam kul 9 pagi gerak ke seksyen 1….ni 1st time gi sana…surau ni dekat dgn Darusshifa’…Alhamdulillah tak susah mencarinya…surau ni sangat selesa…beraircond…cuaca pun macam semalam…redup2 berangin jer…saya terus cari ruang agak hadapan…dalam majlis mcm ni saya tak gemar duduk di barisan agak belakang…selalunya konsentrasi saya mudah terganggu… :)

Tepat pukul 9.30 pg TG pun sampai…ni 1st time saya mendengar ceramah beliau…orangnya sangat tenang…berseri2…tutur kata pun seakan menusup terus ke dasar hati…

2 jam…banyak ilmu yang saya dapat tapi masih tidak mencukupi…ada satu persoalan yang berlegar2 di fikiran saya dari dulu…dtg majlis ni…nah terus terjawab soalan itu…sementelah kita sekarang di musim pilihanraya…maka banyak soalan berkisar tentang itu di sesi Q&A…
Rupanya TG akan bertanding di Arau…selesai majlis beliau akan berangkat ke Arau, Perlis…utk hari penamaan calon dan seterusnya utk berkempen…mudah-mudahan Allah permudahkan perjalanan beliau dalam pilihanraya ini…In shaa Allah…amin…

Sekarang ini…hati mudah tersentuh tiap kali saya menghadiri majlis2 ilmu terutamanya jika ia berlangsung di masjid2 atau surau…pasti bergenang air mata…dan saya pasti akan terkenang zaman sekolah menengah dulu…betapa saya tidak menghargai saat2 itu dulu…betapa ruginya saya…Ya Allah…

Tapi saya tetap bersyukur…Allah bagi saya peluang itu di usia ini…Alhamdulillah…sbb itu airmata saya sgt mudah tumpah…bila kita bekehendakkan yang baik2…maka yang baik2 juga Allah akan kurniakan buat kita…maka pasanglah niat yang baik2…pasakkan doa yg jitu…dan kemudian biar DIA yang buat kerja… tapi…solat tu jagalah…kita hanya ada 5 kali jer dlm sehari utk jumpa Pencipta kita…utk minta macam2…fikir2 kan lah… :)

Banyak perkara yang telah membuka minda dan hati saya…syukur pada Allah…doa saya…semoga sahabat2, rakan2 saya juga merasai apa yg saya rasa…amin…

Sebelum gi kuliah dhuha sempat lagi posing sorang2…hehehe…



Ni masa dalam kuliah…


Tadi buatlah cinnamon roll tu…tpi mcm tak jadi jer…TAPI….rasa cm ok…en Sudoku????…mmm…tak yah tanya lah…dah abes 4 ketul dah…ok lah tu kan…hehehehe…

Nah….. :)


Ok lah…saya nak bersiap2….utk tdo…hehehe…lalalalala….

Pesan ustazah saya dulu...sebelum tido...jgn lupa mengucap dua kalimah syahadah...

No comments:

Post a Comment